E-Printbloggen

Koppla av redan innan semestern?

alexander - 19 juni

Ja, det stöttar vi gärna! Hur årets sommar än kan komma att bli så vill vi gärna hjälpa dig in i semestermode så tidigt som möjligt. Med vår webbshop för enklare produktioner samt sommaröppet med personlig service är vi – som vanligt – redo att leverera det du behöver NU. Oavsett om du ligger lite sent med planeringen. Eller redan vet vad du behöver ha klart på skrivbordet när du, solbränd och avslappnad, kommer tillbaka efter semestern.

Vi är mer än stolta över att säga, att med vår moderna och uppdaterade produktion kan vi både uppfylla dagens krav på snabb trycksaksproduktion – och samtidigt njuta av sommartider och ledighet.

Enklast gör du din beställning via nätet men du är också mycket välkommen in i vår butik mitt i city, 08:00 – 17:00 alla vardagar.

Med önskan om en riktigt skön sommar!

Alexander Jensen, VD

Kan man fynda trycksaker?

alexander - 17 maj

Ja, det är klart man kan. Nu har vi lanserat vår nya webbshop där du hittar det mesta du behöver för din kommunikation.
Det enda vi begär är att du står ut med lite längre leveranstider än vi normalt arbetar med. Vilket gör att vi kan ge dig priser utöver – eller ska vi kanske säga utunder ¬– det vanliga. Dessutom alltid med prisgaranti!

Som seriös trycksaksleverantör letar vi alltid efter metoder för att skapa en win-win-lösning. Och då menar vi 100-procentig kvalitet, leveranstider som fungerar samt en fortsatt personlig service där vi kan leva upp till våra hårt ställda krav.

Med vår nya ägare – Scandinavian Print Group – har vi nu fått kraften att stärka vår service. Med bibehållen butik och service mitt i city. Och med öppettider som passar dom flesta. Det vill säga 08:00 – 17:00 alla vardagar. Men om du har ett färdigt tryckoriginal och vill ha våra allra bästa priser så beställer du här.

Alexander Jensen, VD

Vi är röde, vi är gule och ännu mer färgstarka tillsammans!

alexander - 8 maj

Nu har vi en ny ägare som gör oss starkare, mer färgrika och mer kompletta. Med danska Scandinavian Print Group som ny ägare får vi nu helt nya möjligheter att stärka vårt utbud av produkter till ännu mer konkurrenskraftiga priser.

Scandinavian Print Group fyller nu i maj 20 år och vi på E-Print ser fram emot vårt 40-årsjubileum nästa år. Med denna grund i erfarenhet och rutin arbetar vi nu på att utveckla nästa generations kommunikation.

Tillsammans – i en skandinavisk kostym – ser vi fram emot en stärkt position som din leverantör av trycksaker, profilprodukter och grafisk formgivning. Med fokus på fortsatta leveranser, med dig som kund i centrum.

Alexander Jensen, VD

Ska ditt budskap kosta lite eller ska det nå fram?

alexander - 27 februari

Så här i slutet av februari, när vintern verkar släppa lite av sitt grepp, gläds vi åt en mycket omfattande rapport om läsning och läsförståelse (finns att läsa här) som tydligt visar vikten av det vi producerar: kommunikation tryckt på papper.
Rapporten som omfattar många andra studier, genomförda 2000 – 2017 med totalt ca 170 000 deltagare, bekräftar fördelarna med att läsa på papper.

Vi saxar ett par viktiga slutsatser:
• Det går fortare att läsa och förstå text på papper.
• Informativa texter uppfattas bäst på papper.
• Framför allt uppfattas analog text mycket bättre en digital text när mottagaren är i tidspress.

För oss som producerar trycksaker är detta naturligtvis mycket positivt. Och självklart vill vi passa på att peka på kostnadsaspekten gällande effektiv kommunikation.
Räknat i kronor och ören blir naturligtvis en digital kampanj billigare, men om man väger in möjligheten att verkligen nå fram till sin mottagare ska man absolut titta på det tryckta mediet.

Med slutsatsen: ska budskapet du vill förmedla kosta så lite som möjligt i pengar?
Eller ska du fokusera lite mer på kostnadseffektivitet i din information?

Och ja, vi vet! Denna text förmedlas digitalt, vi använder självklart alla tillgängliga kommunikationskanaler. Gör du?

VD och ägare
Alexander Jensen

God Jul till alla!

alexander - 14 december

Passar på att lägga in några rader innan jul. Korta, men nog så viktiga!

Framför allt viktiga för den grupp som vi i år både skänker en extra tanke och vår julgåva. Alla barn – och hjältar – som tillsammans med nära och kära kämpar mot cancer. Vår önskan, som vi tror att alla delar, är att alla drabbade ska bli friska och kunna leva fullgoda liv.

Känner du som vi, får du gärna bidra med en extra gåva och en extra tanke du också!

Med önskan om en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

VD och ägare
Alexander Jensen

Jag trycker, alltså finns jag!

alexander - 10 oktober

Hösten är här, och med den infinner sig som vanligt en mängd olika tillfällen för kommunikation. Vår vana trogen slår vi inte bara ett – utan många slag – för den tryckta kommunikationen.

Handen på hjärtat, hur många brev får du på ditt skrivbord under en vecka? Som du ganska säkert öppnar.
Och hur många mejlutskick klickar du bort varje dag, utan att orka läsa?

I vår digitala värld får vi hela tiden bevis för hur ett postalt utskick tränger igenom bruset. Vare sig det gäller en inbjudan till höstkonferensen, bilfirmans lördagsevent, introduktion av en ny produkt eller diverse olika myndighetsinformationer.

För att inte tala om affischer, skyltar, rollups och vepor mm. Sedan några veckor tillbaka har vi en ny storbildavdelning med helt nya möjligheter för både material och form. Kontakta Frida Hardardottir för att få veta mer om vad vi kan göra. Och kom gärna in i butiken för en demonstration.

Inte nog med det. Vi har också förstärkt vår produktionsbyrå Nimbus. Kontakta Mikael Agvald för mer information om hur vi kan hjälpa dig med din kommunikation. Här finns alla kreativa resurser du kan behöva. Naturligtvis med visst fokus på trycksaker. Men självklart hjälper vi dig lika gärna med din digitala produktion.

Med andra ord så ser vi fram mot några månader med full fart i tryckpressarna. Med produktion av exakt dom trycksaker du behöver. I exakt rätt upplaga. Och självklart till rätt pris.

Välkommen in!
VD och ägare
Alexander Jensen

E-Print nominerad till Publishingpriset 2018

alexander - 30 augusti

Vi är mycket stolta att kunna berätta att inom kategorin ”Bokasin” är E-Print och Nimbus Communications nominerad för boken ”Power of Friendship” som producerats på uppdrag av Becker Network, (ägs och drivs av Mikael Becker, grundare av Spy Bar) ett nätverk för ägare och beslutsfattare.

Boken är skapad för att stärka och bygga det exklusiva medlemskapet i Becker Network. Och konkret ge grunden för att skapa ytterligare affärer inom nätverket. Med ett personligt och mycket humoristiskt textanslag, blir den en unik historiebeskrivning som visar hur man bygger ett varumärke och ett nätverk som ”sticker ut”. Foton från mobiler, amatörkameror och proffsfotografering skapar tillsammans ett tidsdokument som visar de riktiga människorna bakom både stora och små företag.

Boken, med en mycket ambitiös insats från både beställare och producent, visar hur modern bildbehandling och digital tryckteknik samspelar så att även ett litet företag kan producera en stor trycksak. Ett nyutvecklat koncept som med fördel kan användas av mindre företag och organisationer för att synas stort med liten budget.

VD och ägare
Alexander Jensen

Att säga det med en trycksak är fortfarande aktuellt!

alexander - 20 augusti

”Navigare necesse est”, sa man förr? Vi tycker att det är viktigare att säga ”Communicare necesse est”? Kommunikation har varit, är, och kommer alltid att vara nödvändigt för mänskligheten! Citaten ovan har varit med ett tag, men dom visar ändå på att vi lever i en värld där gammalt och nytt blandas och samspelar. I dagens valtider ser vi det väldigt tydligt – även i vår digitala värld så fylls vår vardag av affischer, broschyrer och utskick i våra brevlådor.

Det vi vill säga och framhålla är trycksakens betydelse för kommunikation och överföring av information. Trots, eller kanske på grund av, den digitala utvecklingen så blir en trycksak en tydlig och trovärdig bärare av budskap. Kalla det information, kalla det påverkan, kalla det reklam, kalla det kommunikation –en trycksak ger ett bestående intryck och blir en produkt som kan spridas och sparas på ett enkelt sätt.

PÅ E-Print har vi, i snart 40 år, dragit vårt strå till stacken för att utveckla och sprida det tryckta budskapet. I stort och i smått. Där vi hela tiden följt, följt med och även utvecklat produktionsprocesserna för att hela tiden ligga i framkant i vårt alltmer digitala samhälle.

Vi kan stolta konstatera att det är denna inriktning, ihop med kunnig och entusiastisk personal, som tagit oss till den position vi har idag:
Stockholms mest centrala digitaltryckeri (och ett av de största) med en fortsatt mycket positiv utveckling och en stor mängd nöjda kunder och partners.

När vi nu tar nya tag efter en uppfriskande semesterperiod hoppas vi att du vill vara med på vår fortsatta resa. Och vi tror att du också uppskattar känslan i att hålla en snygg trycksak i handen. En produkt som både innehåller en historia och som samtidigt pekar framåt!

VD och ägare
Alexander Jensen

Vi ordnar högtryck i sommar!

alexander - 20 juni

Det drar ihop sig till ännu en semesterperiod och precis som vanligt håller vi öppet hela sommaren. Du kan i lugn och ro lägga dig i hängmattan och lita på att vi levererar dina trycksaker när du önskar.

Inför sommaren kan vi med glädje se tillbaka på ett fint första halvår med många utvecklande jobb och nöjda kunder. Något som sporrar oss att fortsätta att öka trycket! På alla sätt som vi kan bidra till.

Fast egentligen är det ju inte högtryck vi vill att du ska ägna dig åt. Att lägga papper på hög är faktiskt väldigt omodernt i dagens läge. Med vår digitala maskinpark så handlar det mer om lågtryck – dvs du beställer bara det du behöver för dagen, kan förändra ditt material löpande och alltid ha uppdaterade trycksaker.

Vi önskar alla – både befintliga och kommande – kunder och vänner en riktigt skön sommar!

VD och ägare
Alexander Jensen

Skolbänken lockar fortfarande!

alexander - 12 juni

Ännu en gång har vi haft ett par mycket lyckade frukostseminarier om papper. Och vi är mycket glada över att se hur våra kunder – trots mycket erfarenhet som trycksaksbeställare – både vill lära sig mer och uppdatera sina papperskunskaper.

Ett par dagar i maj träffades vi i pappersbutiken hos Antalis för att umgås och prata papper. Ett ämne som engagerar och med en utveckling som inte på något sätt står still.

Jag samlar några snabba insikter för dig som inte kunde närvara denna gång (det blir fler tillfällen, vi lovar):

Skogen räcker mer än väl för allt tryck vi producerar, idag finns mer skog i Sverige än för både 50 och 100 år sedan.
Dom svenska pappersbruken är sedan länge mycket miljövänliga. Du kan både fiska i, bada i och dricka(!) vattnet som släpps ut från bruken.
Papper är skapat av träfiber och vatten som pressats ihop i ett skikt.
Kartong är sammansatt av tre skikt, därför blir kartong både styvare och tåligare.
Ytvikt ska det heta, inte gramvikt, och ytvikt är helt enkelt den vikt som en kvadratmeter papper har.
Ytvikten säger inte mycket om varken tjocklek eller styvhet hos ett bestämt papper. För att välja rätt måste man titta på om det är blankt, matt eller obestruket.
Däremot kan man vara ganska säker på att ett tunnare papper är mer genomskinligt än ett tjockare.

Och visst är det så att vi som dagligen arbetar med papper har lite lättare att välja rätt papper för just din trycksak – en kunskap som vi mer än gärna delar med oss av.
Kom in och prata med någon av våra säljare och projektledare så hjälper vi dig!

VD och ägare
Alexander Jensen