E-Printbloggen

E-Print nominerad till Publishingpriset 2018

Alexander Jensen - torsdag, augusti 30, 2018


Vi är mycket stolta att kunna berätta att inom kategorin ”Bokasin” är E-Print och Nimbus Communications nominerad för boken ”Power of Friendship” som producerats på uppdrag av Becker Network, (ägs och drivs av Mikael Becker, grundare av Spy Bar) ett nätverk för ägare och beslutsfattare.


Boken är skapad för att stärka och bygga det exklusiva medlemskapet i Becker Network. Och konkret ge grunden för att skapa ytterligare affärer inom nätverket. Med ett personligt och mycket humoristiskt textanslag, blir den en unik historiebeskrivning som visar hur man bygger ett varumärke och ett nätverk som ”sticker ut”. Foton från mobiler, amatörkameror och proffsfotografering skapar tillsammans ett tidsdokument som visar de riktiga människorna bakom både stora och små företag.


Boken, med en mycket ambitiös insats från både beställare och producent, visar hur modern bildbehandling och digital tryckteknik samspelar så att även ett litet företag kan producera en stor trycksak. Ett nyutvecklat koncept som med fördel kan användas av mindre företag och organisationer för att synas stort med liten budget.


VD och ägare
Alexander Jensen

Att säga det med en trycksak är fortfarande aktuellt!

Alexander Jensen - måndag, augusti 20, 2018

”Navigare necesse est”, sa man förr? Vi tycker att det är viktigare att säga ”Communicare necesse est”? Kommunikation har varit, är, och kommer alltid att vara nödvändigt för mänskligheten! Citaten ovan har varit med ett tag, men dom visar ändå på att vi lever i en värld där gammalt och nytt blandas och samspelar. I dagens valtider ser vi det väldigt tydligt – även i vår digitala värld så fylls vår vardag av affischer, broschyrer och utskick i våra brevlådor.


Det vi vill säga och framhålla är trycksakens betydelse för kommunikation och överföring av information. Trots, eller kanske på grund av, den digitala utvecklingen så blir en trycksak en tydlig och trovärdig bärare av budskap. Kalla det information, kalla det påverkan, kalla det reklam, kalla det kommunikation –en trycksak ger ett bestående intryck och blir en produkt som kan spridas och sparas på ett enkelt sätt.


PÅ E-Print har vi, i snart 40 år, dragit vårt strå till stacken för att utveckla och sprida det tryckta budskapet. I stort och i smått. Där vi hela tiden följt, följt med och även utvecklat produktionsprocesserna för att hela tiden ligga i framkant i vårt alltmer digitala samhälle.


Vi kan stolta konstatera att det är denna inriktning, ihop med kunnig och entusiastisk personal, som tagit oss till den position vi har idag: Stockholms mest centrala digitaltryckeri (och ett av de största) med en fortsatt mycket positiv utveckling och en stor mängd nöjda kunder och partners.


När vi nu tar nya tag efter en uppfriskande semesterperiod hoppas vi att du vill vara med på vår fortsatta resa. Och vi tror att du också uppskattar känslan i att hålla en snygg trycksak i handen. En produkt som både innehåller en historia och som samtidigt pekar framåt!


VD och ägare
Alexander Jensen

Vi ordnar högtryck i sommar!

Alexander Jensen - onsdag, juni 20, 2018

 

Det drar ihop sig till ännu en semesterperiod och precis som vanligt håller vi öppet hela sommaren. Du kan i lugn och ro lägga dig i hängmattan och lita på att vi levererar dina trycksaker när du önskar.


Inför sommaren kan vi med glädje se tillbaka på ett fint första halvår med många utvecklande jobb och nöjda kunder. Något som sporrar oss att fortsätta att öka trycket! På alla sätt som vi kan bidra till.


Fast egentligen är det ju inte högtryck vi vill att du ska ägna dig åt. Att lägga papper på hög är faktiskt väldigt omodernt i dagens läge. Med vår digitala maskinpark så handlar det mer om lågtryck – dvs du beställer bara det du behöver för dagen, kan förändra ditt material löpande och alltid ha uppdaterade trycksaker.


Vi önskar alla – både befintliga och kommande – kunder och vänner en riktigt skön sommar!



VD och ägare
Alexander Jensen

Skolbänken lockar fortfarande!

Alexander Jensen - tisdag, juni 12, 2018


Ännu en gång har vi haft ett par mycket lyckade frukostseminarier om papper. Och vi är mycket glada över att se hur våra kunder – trots mycket erfarenhet som trycksaksbeställare – både vill lära sig mer och uppdatera sina papperskunskaper.


Ett par dagar i maj träffades vi i pappersbutiken hos Antalis för att umgås och prata papper. Ett ämne som engagerar och med en utveckling som inte på något sätt står still.


Jag samlar några snabba insikter för dig som inte kunde närvara denna gång (det blir fler tillfällen, vi lovar):

  • Skogen räcker mer än väl för allt tryck vi producerar, idag finns mer skog i Sverige än för både 50 och 100 år sedan.
  • Dom svenska pappersbruken är sedan länge mycket miljövänliga. Du kan både fiska i, bada i och dricka(!) vattnet som släpps ut från bruken.
  • Papper är skapat av träfiber och vatten som pressats ihop i ett skikt.
  • Kartong är sammansatt av tre skikt, därför blir kartong både styvare och tåligare.
  • Ytvikt ska det heta, inte gramvikt, och ytvikt är helt enkelt den vikt som en kvadratmeter papper har.
  • Ytvikten säger inte mycket om varken tjocklek eller styvhet hos ett bestämt papper. För att välja rätt måste man titta på om det är blankt, matt eller obestruket.
  • Däremot kan man vara ganska säker på att ett tunnare papper är mer genomskinligt än ett tjockare.

Och visst är det så att vi som dagligen arbetar med papper har lite lättare att välja rätt papper för just din trycksak – en kunskap som vi mer än gärna delar med oss av. Kom in och prata med någon av våra säljare och projektledare så hjälper vi dig!



VD och ägare
Alexander Jensen

Omöjligt är en åsikt – inte fakta!

Alexander Jensen - måndag, april 30, 2018


Vi träffade Rufus Lidman häromdan. En inspirerande och klok entreprenör som gav oss nya insikter och bekräftade en del av det vi tidigare sett och känt. Han pratade om blockkedjeteknik så att vi alla kan förstå. En teknik (databasbaserad) som revolutionerar transaktioner och som kan förändra världen.


Steget från crowdfunding till att använda blockkedjetekniken går rekordsnabbt. Och självklart behövs en sund skepsis, men med goda partners blir detta mer och mer intressant.


Här kan du läsa mer


VD och ägare
Alexander Jensen

En unik bokrelease!

Alexander Jensen - måndag, april 23, 2018


Vi är mycket stolta över att, i samarbete med Micke Becker, kunna presentera ett unikt tryckprojekt. 1996 startade Micke Becker Sveriges mest kända nattklubb – Spybar.

Sedan dess har det, som man säger, runnit en del vatten under broarna. Och nu har Micke sedan flera år tillbaka sitt engagemang i Becker Network – ett nätverk för ägare och/eller beslutsfattare med inriktning på affärer.


Efter mer än ett års arbete blev boken om Becker Network äntligen verklighet.

Nätverket, med mottot Power of Friendship, består av drygt 80 företag som alla delar en vision om framgångsrika affärer – med varandra och externt.

På närmare 350 sidor i 4-färg visar vi en kavalkad av bilder med nätverkets medlemmar, alla resor och de event som ingår i medlemskapet.


Med bildhantering, originalproduktion, projekthantering och tryckkunskap står E-Print, tillsammans med Becker Network, för en produktion av ett medlemsmagasin utöver det vanliga.


Med releasekvällen, torsdag 12 april, gav vi tryckbranschen en uppdatering i hur man jobbar med mer omfattande trycksaker samtidigt som vi visade vårt nätverk hur ett modernt kommunikationsföretag arbetar.



VD och ägare
Alexander Jensen

AMAB blir nu E-Print – Nya tidens kontorsprodukter

Alexander Jensen - onsdag, februari 21, 2018


Efter att i många år arbetat med varumärket ”AMAB”, moderniserar vi nu vår kommunikation och kommer framöver att arbeta under namnet ”E-Print – Nya tidens kontorsprodukter”.


Det är ett naturligt steg i vår strävan att presentera E-Print som din kompletta leverantör av allt inom kommunikation. Du som befintlig kund kommer inte att märka någon skillnad i våra dagliga kontakter. Vi kommer att fortsätta att leverera allt inom kontors- och profilprodukter precis som tidigare. Vår avsikt är att ytterligare lyfta vårt redan starka och inarbetade varumärke och förenkla vår kommunikation.


Vi kommer successivt att förändra och ytterligare förbättra vår digitala närvaro, men redan nu kan du klicka här och se hur vår nya profil tar form.


Och snart kommer nästa steg där vi lanserar en helt ny webbshop där du kan handla allt inom profil- och reklamprodukter. Vi återkommer inom kort med mer information om detta.


VD och ägare
Alexander Jensen

Tryck till - även i år!

Alexander Jensen - torsdag, januari 25, 2018

Nu bjuder vi på hockeyfest på Hovet!

Alexander Jensen - tisdag, december 19, 2017


Äntligen är det dags för säsongens publikmatch. Fredag 26 januari tar vi emot Modo på Hovet – och du är bjuden. Vi står för biljetten och bjuder även på trevligt sällskap och en öl eller två.


Alla som kommer bidrar också till AIK:s hockeysatsning. För varje åskådare skänker vi, och alla övriga sponsorer, en krona. Fyller vi Hovet blir det många sköna kronor till både elit- och ungdomssatsning.


Visst vill du också hänga med och se högklassig hockeyunderhållning!


Kontakta din kontaktperson omgående så ser vi till att du säkert har en plats.


Vi ses på läktaren för att heja fram vårt favoritlag!



Väl mött! Alexander Jensen
VD och ägare

God Jul till alla!

Alexander Jensen - torsdag, december 14, 2017


Passar på att lägga in några rader innan jul. Korta, men nog så viktiga!


Framför allt viktiga för den grupp som vi i år både skänker en extra tanke och vår julgåva. Alla barn – och hjältar – som tillsammans med nära och kära kämpar mot cancer. Vår önskan, som vi tror att alla delar, är att alla drabbade ska bli friska och kunna leva fullgoda liv.


Känner du som vi, får du gärna bidra med en extra gåva och en extra tanke du också!


Med önskan om en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!



VD och ägare
Alexander Jensen